Khamis, 10 Disember 2009

Siapa cakap?

Siapa cakap saya tidak layak bekerja Di Maybank? Maklum, ada yang cakap walaupun pointer saya bagus dan aktif di universiti, saya masih tidak dapat kerja. Yelah, 'dia' tidak sampai 6 bulan dah dapat 1, 2 tawaran bekerja. Biarlah 'dia' nak cakap apa. Asalkan 'dia' bahagia.

Siapa cakap Maybank pilih orang yang cantik-cantik? Maklum, ada yang cakap semua pekerja Maybank lawa-lawa, kacak-kacak. Yela, 'dia' seorang yang biasa. Tak pandai sangat nak bergaya.Biarlah 'dia' nak cakap ape. Asalkan rezeki ditanganNya.

Siapa cakap Merchant Business kerja banyak? Maklum, ada orang cakap merchant kerja tak enjoy. Yelah, 'dia' nak kerja yang senang-senang. Boleh sembang-sembang. Biarlah 'dia' nak cakap apa. Asalkan dia cepat dapat kerja.

Saya cakap, saya layak bekerja di Maybank. Maklum, saya memang minat dan saya seorang yang bersemangat. Yela, belajar pun perbankan Islam. Biarlah saya bahagia di Maybank.

Saya cakap Maybank tidak memandang rupa semata. Maklum, saya pun bukanlah cantik sangat. Yela, mungkin ketrampilan pekerja Maybank menakutkan. Biarlah saya berkhidmat di Maybank.

Saya cakap bekerja di Merchant Business sangat seronok kerana 'ada kerja'. Tak makan gaji buta. Maklum, saya selalu mengadu banyak kerja. Biarlah ia. Kerja memang tak akan habis. Berbaloilah gaji.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan