Jumaat, 14 Ogos 2009

KERETA IMPIAN..

Setiap hari saya akan menaiki bas Metro 46/46D untuk ke tempat kerja. Perjalanan saya akan melalui Angkasapuri, Bangsar, Brickfield and Tun Perak. Maka, setiap hari jugalah mata saya tidak pernah jemu memandang kemewahan warga kota memiliki kereta yang kadang-kadang saya tidak pernah nampak pun. Inilah sifat kebanyakkan perempuan yang tidak amik berat perihal kereta.

Saya juga ada kereta impian iaitu Honda Jazz..Kenapa Honda Jazz? Kenapa tidak BMW, Toyota Rush etc.. Kerana reka bentuknya bercirikan lady driver..Perihal enjin saya tidak peduli.Asalkan ia kereta baharu, sudah tentulah enjinnya tidak ada masalah bagi tempoh 2 tahun pertama(sekurang-kurangnya) selagi minyak enjin terjaga..

Tetapi, bersumberkan pendapatan RMxxxx, dapatkah saya memiliki Honda Jazz ini dalam tempoh setahun ini. Saya perlu lakukan sesuatu.

Opss..masa untuk bekerja.

2 ulasan:

  1. honda jazz rm109,000 lebih kurang la..kalo civic rm 119,000,,,kalo gaji rm1000 tiap2 bulan agak ssh nak beli jazz..sbb kalo byr tanpa downpayment harga tiap2 bulan mesti rm1000..so gaji kena rm2500 tiap2 bln..tu pun cukup2 je nk byr kete sbb minyak lagi,servis..duit bg mak n ayah pas2 adik2 lagi..tol lagi DLL..so keje rajin n kumpul duit..nnt mesti dpt beli...semoga berjaya...huhu..nnt bwk jalan2 k..zulkarnain Valkyrie sdn bhd..

    BalasPadam
  2. emmm....betul tu.Idea untuk run business dengan rakan karib kena dilaksanakan secepat mungkin...

    BalasPadam